Меню сайта

Система Orphus

Система Orphus

Нашли ошибку, опечатку, неверную информацию - выделите при помощи ЛКМ и нажмите Ctrl + Enter

Вход

Для зарегистрированных пользователей

Школьные сочинения 2

 

Школьные сочинения 2

 

Семейнöй альбомын тöдчана карточка

Миян семьялöн эм уна фотокарточка. Но öтчыд шкап пельöсысь ме аддзи важысла неуна вижöдыштöм нин фотокарточка куд. И лои интереснö. Öд сэнi вермас лоны кутшöмкö гусятор, код йылысь ме немтор на ог тöд.

Тайö юалöмнас ме матыстчи ыджыд мам дорö. Фаина ыджыд мамлы лои зэв нимкодь, мый ме кöсъя тöдмасьны аслам рöдлöн тöрытъя лунöн.

И со видзöдам ыджыд мамкöд том мужичöй вылö, кодi мыйлакö уськöдö тöд вылö Öльöксан чожöс.

– Видзöдлы, сьöлмшöр, тайö миян Шебырев рöдысь зэв тöдчана морт. Тöдмась – тайö тэнад пöрысь ыджыд батьыд – Ше­бырев Корниил Диомидович. Чужлiс сiйö 1907 воын Пожöгдiн грездын. Зэв зiль да киподтуя вöлöма. Турун ытшкöмыд да пес поткöдлöмыд сылы эз сьöкыд удж, а ворсöдчöм кодь вöлi. Верстяммöм бöрас гöтрасьöма ас кодьыс жö мича да авъя Пекла нима ныв вылö. Олiсны тöлкöн-ладöн. Енмыс сетiс налы нёль нылöс. Нимкодясис аслас бобувъясöн. Прöст кадö радейтлiс пе­тавны вöрö. Куш нопнад бöрсö эз бергöдчыв. Уджавлiс прöмыс примитысьöн. Öти воштöм документ вöсна батьöс весиг йöртлöмаöсь дзескыдiнö. Сэки тай уна мыжтöм йöзöс пуксьöдлöмаöсь.

А медся ыджыд шогыс водзын на вöлöма. 1941 воын пансис Великöй Отечественнöй война. Висьталöны, быттьö война пансьöмсö олöма йöз водзвыв нин тöдöмаöсь. Вывтi нин пö гудыр енэжыс гожöм шöрнас. Шог юöрсö кылöм бöрын пö кодкö туплясьöмöн бöрдö, кодкö вывлань чатöртчöмöн Енлысь отсöг корö, кодкö нинöм гöгöрвотöг котралö öтарö-мöдарö.

А мужичöйяслы шогö уськöдчыны эз позь. Найö мöдöдчисны дорйыны Рöдина. Вермисны-ö мöвпыштны тайö здукас, мый кольöны муса Пожöгдiнсö век кежлö нин? Воис война вылö мунан повестка и миян батьлы. Дерт, сьöлöмыс эз öтчыд топавлы семья вöсна дойöн. Öд гöтырыслöн ки вылö кольöны кизь кодь куим ныв. Да семьяö содтöд на виччысисны. Но нинöм он вöч, война эм война. Вот пасьвартасны вöрöгöс душ-мöд тöлысьöн, и ствыс бур лоö. Эськö тадзи кö…

Но зэв дженьыд вöлöма нэмыс Корнил Диомидовичлöн. 1941 воö сiйöс босьтiсны фронт вылö. Вöлi рядöвöйöн. Кыдзи гижлiс гортсаяслы письмöын, служитiс бура. Но 1942 вося август 19 лунö рядöвöй Шебырев Корнил Диомидович уси Ленинград дорйигöн «смертью храбрых». Кыдзи пасйöма «Паметь книгаын», гуалöмаöсь сiйöс Ленинград обласьтса Ивановское сикт дорö.

Зэв жаль, мый эз удайтчы кутыштны ки вылас медiчöт нылуксö, Музаöс, нимкодясьны быдмыштöм Анна, Маръя да Фаина нывъяснас. Эз усь шуд красуйтчыштны ас киöн лэптöм выль кер­каын.

Ыждыд мам бура помнитö похоронка воан лунсö. Мамыс да пöчыс курыд синваöн да ырзöмöн бöрдöмаöсь. А Фаина ыджыд мамöй гусьöник бöрдöма паччöрас, мед некод эз аддзыв нывкалысь гуся дойсö.

– Видз тайö карточкасö, Настюк. Тайö миян рöдлöн паметя до­кумент. Колöкö уна во мысти сiйö сетас на тэныд выль нöдкыв, кодöс бöрын ковмас восьтны.

Ме сетi ыджыд мамлы кыв, мый гижа Ивановское сиктö письмö. Юала сэтчöс олысьяслысь, эм-ö матын братскöй гу. Гашкö, позяс ветлыны да копыртчывны Шебырев рöдысь петöм Геройлы.  

Победа лунлы 67 во тыригкежлö
район конкурс вылö сочинение
гижис Пожöг шöр школаысь
5 «а» классын велöдчысь
Третьякова Анастасия.

Руководитель – Игнатова Е. А.

 

Коми мортыд кык пöвса уджтö оз вöч.

( Г. А. Юшковлöн «Конö Семö» висьт серти мöвпалöм)

Геннадий Анатольевич Юшков – тöдчана коми гижысь, поэт, драматург да прозаик, кодлӧн челядьдырыс коли сьӧкыд война кадӧ. Сiдзкӧ, и уна геройяс сылӧн – войналысь курыд кӧрсӧ тӧдлысь быдмысь войтыр. Сылöн гижöдъяс серти позьö туявны да аддзыны коми мортлы лöсялана оласног, олан этш, киподтуй, сёрни, челядь быдтöм. Буретш та йылысь мунö сёрниыс «Конö Семö» висьтын. Сочинениелöн мог – казявны, кутшöм бурторйö велöдiс война кадӧ батьтӧг кольӧм сиктса зонпосниöс Конӧ Семӧ, пыдi вежӧра олӧма морт.

Г.А. Юшковлöн «Конö Семö» висьтын петкöдлöма Великöй Отечественнöй война кад. Произведениеса шöр геройясöн лоöны сиктса олöма морт Конö Семö да Генагей, сьöкыд война кадö быдмысь зонка, кодлы ёна оз тырмы батьыс. Кыдзи уна мукöд зонпоснилöн, батьыс уси фронт вылын. Со сэки и сюри бур мортыд – коми оласногö туйдысьыд. Конö Семö и ачыс прöйдитiс сьöкыд война пыр, унаысь ранитчывлiс, эм уна орден да медаль. Но война эз чорзьöд сьöлöмсö. Со и ноксьö зонпосникöд.

Со Генагей ёртъясыскöд сизь поз кöсйöны жугöдны. Конö Семö оз пиняв, а сöмын стрöга видзöдлö на вылö да юалö, онö нин пö али мый танi овны кöсйöй. Зонкаяслы и сiдз лои гöгöрвоана, мый сизь позтырыс – тайö коми мулöн ичöтик ловъяс, кыдзи и найö асьныс. Со кутшöм кывкöртöд вöчö Генагей: «Сэксянь ме пондi тöдны, мый эм менам чужан му, и колö мен сiйöс видзны.»

Дзик мöд ногöн велöдö ыджыд мывкыда морт ылöдчöмысь – водзöссö вöчö зонка моз жö. Сöмын пыж босьтлöмысь  соссьöм пыдди дадь шыбитöмысь соссьö. Генагейлы быть лоö висьтасьны – аслыс восьтыны ассьыс жö мыжсö.

Олöма морт коми ног уджавны велöдö-и. Коми дядьöыд пö потштö куим пельöсöн ёсьтö, а оз карандаш моз, мед дырджык сулалас. Косатö кö лэчтас – турун сi пöльыштöмысь орö, и кураныд сылöн абу чорпа пиня. Тадзи вочасöн и велöдö зонкаöс колана ног овны.

Конö Семö вöлi зiль, пыдi вежöра, киподтуя, шань да сибыд мортöн. Сiйö быттьö оз велöд, а прöстö олö зонпосникöд орччöн. Эм мыйысь сиктса йöзлы пыдди пуктыны тайö мужичöйсö. Оз прöста Генагей шу, мый Конö Семö вöлi сылöн олöмын лöсас кольысьöн.

Лопырева Влада
7 класс, 2013 во

 

Сочинение-письмо Н. Н. Куратовой

Здравствуйте, уважаемая Нина Никитична!

Пишет Лужикова Надежда, ученица 9 класса Пожегодской средней школы Усть-Куломского района. Очень рада, что появилась возможность поговорить с вами. Я являюсь вашей читательницей, очень тепло отношусь к героям Ваших произведений, много хорошего слышала и о Вас. Например, знаю, что Вы приезжали на районные семинары молодых писателей в Усть-Кулом (при газете «Ленин туйöд») в середине 80-ых годов. Помните двух девочек, Валю и Свету Третьяковых из села Пожег? Они до сих пор вспоминают о Вашей доброте. Рассказывают, что узнав о том, что растут без мам, Вы очень жалели их и убеждали , что в жизни у них обязательно всё будет хорошо. Они признались, что от семинара до семинара ждали встречи с Вами. Девочки не стали писателями, но Ваши ласковые слова помнят до сих пор. Они просили передать Вам слова благодарности.

Нина Никитична, как Ваше здоровье? Над какими произведениями работаете сегодня? Нам всё очень интересно.

В письме я хочу поделиться с вами своими впечатлениями от прочитанных произведений. Когда знакомилась с повестью «Вкус клевера», долго не могла понять, почему Вы так назвали своё произведение. Ведь речь идёт о Великой Отечественной войне. Семье главной героини пришлось пройти через много трудностей. Но потом я потихоньку начала понимать, что даже в это суровое время детство девочки было счастливым, потому что рядом с ней были такие понимающие люди, как её бабушка, соседи. Общая беда не сделала жителей тыла жестокими и бессердечными. Читаешь повесть, и перед глазами как будто проходят кадры художественного фильма о жизни в тылу.

Прочитали и «Повесть об отцах». Как дружно жила семья Кузнеч Вася до войны! Свою жену Дарью он ласково называл синичкой, а дочка Рая после школы всегда спешила побыстрее встретиться с отцом. У них прекрасные соседи, с которыми жили душа в душу. Но всё перевернула жестокая война. И Кузнеч Вась, и Учитель в числе первых пошли воевать за Родину. Потом похоронки на отца и Учителя, смерть тёти Маши. Дарья в это тяжелое время берёт на воспитание Игорька и Лариску. Мне и не верилось, что такая добрая женщина сможет сдать этих детишек в детский дом. А, может, просто не хотелось верить. Когда в семью вернулся Учитель, мне было очень радостно.

Тот отрывок, где Кузнеч Вась возвращается с войны, наш учитель читал сам, а мы слушали, затаив дыхание. Но тут она прервала чтение и дала нам возможность самим подумать, что будет дальше. Кто-то решил, что он побьёт Учителя, и тот уйдёт из семьи. Кто-то подумал, что Рая уйдёт жить к отцу или жизнь семьи совсем нарушится. Но никто из нас даже не мог подумать, что он поймёт и Дарью, и Учителя, и сам уедет работать в Воркуту. Наш учитель сказал, что в жизни бывают такие события, из которых только самые благородные могут найти правильный выход. А герои Ваших произведений именно такие.

В рассказе «Кузьмич» подросток берёт на себя трудную и ответственную взрослую работу – во время войны ухаживает за колхозными лошадьми. Он делает эту работу очень ответственно, поэтому 16-летнего парня односельчане начинают уважительно называть Кузьмичом.

Жизнь надолго разлучила главного героя со своим родным селом. Когда он долгие годы жил в городе, уважительное Кузьмич стало как бы прозвищем.

Но, возвратившись в родное село, он ремонтирует родительский дом, помогает одиноким соседкам. Здесь он снова почувствовал себя своим человеком. Именно дома его душа успокоилась.

Нина Никитична! Герои ваших произведений – люди с доброй душой. Они скромные, но всегда находят выход из трудных ситуаций. Как Вы думаете, смогли бы сегодняшние юноши и девушки быть такими же? Очень хотелось бы получить от Вас ответ. Спасибо, что выслушали меня.

С наилучшими пожеланиями к Вам
Лужикова Надежда,
2014 год.

 

ÖШИНЬ УЛЫН БЫДМÖ СУС ПУ

Öшинь улын быдмö сус пу –
Сiйöс вöрысь вайлiс дед.
Война вылö мунтöдз шуис:
«Паметь пуöн лоö мед».

Öшинь улын быдмö пелысь –
Ичöтнас на вайлiс бать.
Пöчö шулiс нимкодьпырысь:
- Таысь пиуклы пö "5".

Сускöд орччöн пашкыр кыдз пу –
Менам киöн быдтöмтор.
Ёна эска водзö вылö
Ордпу йитöд мый оз ор.

Шахова Мария,
2013 во.

 

 

Работа на районный конкурс сочинений
«Измени жизнь к лучшему!»

Когда и прозвище бывает признанием

Здравствуйте, уважаемое жюри конкурса! Пишет Вам ученик 8 класса МБОУ «СОШ» с. Пожег Михаил Петросян. Узнав о конкурсе, решил рассказать вам про одного удивительного человека, дедушку Василия Егоровича Третьякова.

Мой дедушка – участник и инвалид Великой Отечественной войны, настоящий Герой. В суровые годы войны был связистом. Много всяких случаев было в его фронтовой жизни. Но этот – особый. Послушаешь, и даже дыхание перехватывает.

Однажды троих связистов отправили на важное боевое задание – налаживать связь почти в районе расположения немцев. Уже несколько верст до места назначения осталось, и вот немцы открыли огонь. Бросили гранату. Когда дедушка пришел в себя, никого рядом не было. Затем поблизости увидел своих погибших товарищей. Хотел встать, а рукав шинели не отдирается – примерз в луже крови. Раздеваться пришлось. Тут и заметил он, что правая рука до локтя висит на одном волоске – оторвало. Отрезал этот волосок перочинным ножиком, затянул потуже культю, чтобы всю кровь не потерять. Руку оторванную засунул за пазуху и пополз дальше, к товарищам – вдруг кто из них живой – и снова потерял сознание. Очнулся и понял, что остался в живых один. Надо двигаться дальше, иначе просто околеешь. Взял в зубы остаток провода и все-таки наладил связь.

Пришел в себя уже в госпитале. Долго удивлялся его лечащий врач, что связист в живых остался. А по дороге гангрена началась ...

Может, кто-то подумает, что бывший солдат считал себя калекой?! Нет! Только не Ёгор Вась! Первым делом он пошёл смотреть свои охотничьи угодья. Не просто посмотреть, а охотиться. Не одного медведя и лося завалил, чтоб семью прокормить. О мелкой дичи и говорить нечего. В деревне говорили: «Захотел, мол, во время сенокоса Ваську обогнать! Было б две руки – землю-матушку бы перевернул!»

Многие, наверно, думали, что легко всё это ему давалось. Не показывал он руку, где все жилы натянуты, как струна. И на погоду рука болела страшно. Но этой своей единственной рукой он построил большой дом, где мы сейчас и живём. В большинстве случаев Ёгор Вась работал один, без помощников. Привык надеяться на себя, работал с задором.

Зыбка, где мы в детстве качались. Ручки вил и лопат, коромысла, сани деревянные… Всё он умел и мог. Этот Сой Пöла Ёгор Вась (Однорукий Ёгор Вась). Так его звали в Пожегдине. Когда я был маленький, то обижался, что дедушку так обзывают. Но мама мне объяснила, что это прозвище не обижает память нашего деда. Это была своего рода похвала и гордость односельчан за НАСТОЯЩЕГО ГЕРОЯ, НАСТОЯЩЕГО ЧЕЛОВЕКА, преодолевшего и испытавшего на себе то, что иногда не по силам здоровому человеку. Значит, и прозвище может быть признанием …

Петросян Михаил,
2012 год

Руководитель: Игнатова Е. А.

 

 

Менö кö бöръясны юралысьöн

(Районлöн аскиа лун йылысь сочинение-мöвпалöм)

Видза оланныд, пыдди пуктана конкурс котыртысьяс! Менö шуöны Анастасия Поповаöн. Велöдча ме Пожöг школаса 6-öд классын. Прöст кадö ёна радейта мöвпавны, кодöн лоа уна во мысти, быдмöм бöрын. Со талунъя уджын босьтчи мöвпавны, мый эськö лоö, бöръясны кö менö, но, шуам, районса юралысьö. А мый?! Менö кö бöръясны районса юралысьöн. Квайтöд классад велöдчигöн татшöм мöвпъясыд юрö гежöда на волöны. Но сэтчöдз, дерт, ме бура помала школа, сэсся пыра велöдчыны госакадемияö. Дерт, велöдчигöн нин ме кута петкöдлыны ачымöс водзмöстчысь мортöн. Шуам, котыртны ёртъяс костын кутшöмкö конкурсъяс, пырöдчыны быдпöлöс том йöз проектъясö. Таысь кындзи, ковмас ёна лыддьысьны, интересуйтчыны Кулöмдін район олöмöн, сылöн олöмын мытшöдъясöн, аддзысьлыны разнöй арлыда да профессияа йöзкöд. Но вот, менам киын диплом. Но öд колö на неуна уджалыштны, мед босьтны опыт. Ме уджала, уджала... И друг казяла, мый унатор заводитö артмыны бура. Ме отсася тшöтш и мукöдлы налöн уджын.

И со сійö шуда луныс! Районса йӧз бöрйысьöмъяс дырйи индöмаöсь менö юралысьöн. Дзик пыр чужöм вылын петiс нюм. Сьöломöй быттьö дугдыліс тiпкыны. Сэтшöм радлун лоны юралысьöн! Но öд тайö и ыджыд ответственность! Но бöрйисны – сідзкö, колö уджавны. Менам ставыс артмас! Буракö, ассьым выль уджöс ме кута радейтны! Районса йöз бöрйисны сы вöсна, мый ме пыр кöсъя отсасьны кодлыкö. Ме радейта отсавны пöрысь йöзлы. Эн чайтöй, мый найö кольöмаöсь олöмсьыс. Тайö абу тадз! Меным зэв ёна кажитчӧ, кыдзи найӧ висьталöны асланыс важся, зэв интереснӧй томдырся олӧм йывсьыс. Налысь позьö кывны сэтшöм шензьöдана да чуйдана мöвпъяс, кодъяс быть ковмасны выль уджын. Оз позь вунӧдны и сьӧкыд война пыр мунӧм тылса да войнаса ветеранъяс йылысь. Ковмас дасьтыны выль проектъяс, медым котыртны том йӧзкӧд ӧтув уна удж: тайӧ и быдлунъя отсасьӧм, гортса архивъясысь казьтылӧмъяс чукӧртӧм да ӧтувъя сборникӧ лэдзӧм, ветеранъяскӧд аддзысьлӧмъяс котыртӧм. Ӧд сэтшӧм нин этша кольӧма татшӧм йӧзыс!

Дерт, сиктын проблемаыс тырмымöн. Со, шуам, туйяс лёкöсь, том йöзлы уджыс тырмымöн абу, школаяс важöсь. Да, ковмас уджавны уна выль проектъяс вылын. Уджавны водзмöстчысь том йöзкöд! Найö öд и талун нин унатор вöчöны: и ордйысьöмтö, и праздникъястö котыртöны. Колö ещö, мед важсö пыдди пукісны, мый пöль-пöч на лöсьöдöмаöсь. Вот пукала и мöвпала: мися, сьöкыд жö вöлöма юралысьыдлöн нопйыс!

Попова Анастасия
6 класс, 2014 во

 

При использовании материала не забудьте указать источник!

Яндекс.Метрика   Яндекс тИЦ

 

uchastnic
Проект при поддержке
RU-CENTER

3 relarn

Ассоциация РЕЛАРН

komiedu160x100 ruouk